۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷

مدیرکل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی:

نیاز به ۱۴ هزار روحانی مستقر /اعتبارات تبلیغات اسلامی مناسب نیست

نیاز به ۱۴ هزار روحانی مستقر /اعتبارات تبلیغات اسلامی مناسب نیست

زنجان ـ مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در راستای تحقق اهداف سازمان تبلیغات اسلامی و چشم‌انداز سازمان به ۱۴ هزار روحانی مستقر نیاز داریم.

حجت‌الاسلام علی دارابی در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت خانه‌های عالم در سطح کشور اشاره کرد و افزود: برای سال آینده حدود ۵۵۰۰ روحانی مستقر در سطح کشور سامان‌دهی خواهند شد که طبیعتاً برای استقرار این تعداد روحانی، نیازمند خانه عالم هستیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ساخت و توسعه خانه‌های عالم در کشور، ادامه داد: در برخی از استان‌ها باوجود خانه عالم، متأسفانه روحانی مستقر در این مناطق نداریم لذا برای توسعه فعالیت‌های فرهنگ دینی در کشور نیازمند حضور روحانیون مستقر در مناطق روستایی هستیم.

دارابی با تأکید بر اینکه مردم توجه جدی به مسائل مذهبی و تعمیق اعتقادات دینی دارند، ادامه داد: از همه طلاب دعوت می‌کنم در طرح ساماندهی سازمان تبلیغات اسلامی را یاری کنند تا نسبت به مطالبات مردم در این عرصه پاسخ‌گویی خوبی داشته باشیم.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در راستای تحقق اهداف سازمان تبلیغات اسلامی و چشم‌انداز سازمان نیاز به ۱۴ هزار روحانی مستقر داریم تا بتوانیم مطالبات مردم را در بخش‌های مختلف پاسخ‌گو باشیم و  در شهرک‌های جدیدی  که ساخته می‌شود حتماً باید مسجد ساخته شود.

دارابی بابیان اینکه در حوزه روحانیون مستقر و خانه‌های عالم در کشور کمبود جدی وجود دارد، ادامه داد: نیازمند ورود طلاب متعهد درزمینهٔ توسعه فعالیت‌های روحانیون مستقر هستیم تا بتوانیم به مردم مؤمن و انقلابی خدمت کنیم.

وجود ۹۴ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور

وی به وضعیت اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۹۸ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

دارابی به وجود ۵۵۰۰ روحانی مستقر، ۹۴ هزار هیئت مذهبی، ۵۴۰۰ کانون فرهنگی و تبلیغی، ۱۵۱ دبیرستان علوم و معارف صدرای ولایت و بسیاری از بخش‌های مختلف را در زیر  مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی دارای زمینه گسترده فعالیتی است ولی در بحث بودجه دولتی با کمبود اعتبارات مواجه است.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حمایت جدی و افزایش اعتبارات،  این سازمان را در ارائه خدمات جامع‌تر به مردم کمک می‌کند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی طی چهار دهه از عمر خود توانسته با استفاده از خیرین در بخش‌های مختلف، از جمله انجمن خیرین قرآنی به توسعه فرهنگ قرآنی کمک کند.

اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی با کمبود مواجه است

دارابی با بیان اینکه روستاییان و عشایر کمتر از ۲۰۰ خانوار خواهان استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر هستند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در تلاش است، ظرفیتی را فراهم کند تا به نیازهای روستاییان و عشایر در حوزه فرهنگ و دین رسیدگی کند.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه با توجه به حجم مطالبات و ماموریت ها، اعتبارات سازمان مناسب دیده نشده است، ابراز کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که با بررسی‌های کارشناسی در راستای حمایت جدی از هیئات مذهبی و تشکل‌های مذهبی اقدام کنند.

کارکرد هیئت‌های مذهبی تنها تعظیم شعائر دینی نیست

دارابی یادآور شد: کارکرد هیئات مذهبی تنها تعظیم شعائر دینی نیست، بلکه مدیریت هیئات مذهبی در بحث کاهش طلاق در جامعه و معضل اعتیاد تلاش‌های بسیار خوبی دارند.

وی تصریح کرد: برخورداری از پردیسی از فعالیت‌های فرهنگی نیاز جدی به اعتبارات دارد که باید مسئولان به تحقق این امر مهم تلاش کنند.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به توسعه پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر تأکید دارد، گفت: ۱۳۰ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق آسیب‌دیده در سطح کشور وجود دارد.

دارابی با بیان اینکه محور فعالیت پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسط روحانیون مجرب و آشنا با علوم اجتماعی در زمینه علوم دینی است، افزود: روحانیون این پایگاه‌ها با روحیه خدمت‌گزاری بدون منت تلاش می‌کنند کارهای فاخری انجام داده و صادقانه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت ایجاد هزار پایگاه اجتماعی و فرهنگی در مناطق آسیب‌پذیر و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را دارد، ابراز کرد: تحقق این امر مهم نیازمند مساعدت و حمایت مسئولان است.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: توفیقات مدیران پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی این است که از ظرفیت‌های مردمی کمک می‌گیرند و به کمک رفع آسیب‌های اجتماعی می‌آیند.

دارابی با بیان اینکه با تمرکز بر بحث اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، سکونت غیررسمی در مناطق حاشیه‌نشین طراحی‌های خوبی توسط مدیریت پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود، یادآور شد: توسعه پایگاه‌ها نیازمند حمایت جدی است.

وی بابیان اینکه رصد جریان فرهنگی و توجه به فضای مجازی یکی از دستورات و تأکیدات مقام معظم رهبری به ریاست جدید سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: در  این راستا ریاست سازمان تبلیغات اسلامی دستیار ویژه‌ای را برای حوزه دین و هیئت‌امنای جوانان با استفاده از ظرفیت جوانان خوش‌فکر در موسسه اطلاع‌رسانی تبیان منصوب کردند و با هوشمندی طراحی خوبی برای جریان استفاده نسل جوان از فضای مجازی انجام می‌شود.

رسانه‌ها نقش کلیدی در جریان تبلیغی دین دارند

مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: طراحی فعالیت‌های فرهنگ دینی در فضای مجازی بسیار مهم و اساسی است و سازمان تبلیغات اسلامی با طراحی‌هایی، به دنبال توسعه ورود مبلغان و منبر در فضای مجازی است؛ چراکه این فضا مخاطب میلیونی دارد.

دارابی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای سازمان، تقویت و آشنایی مبلغان با فضای مجازی است، افزود: جریان سازی و گفتمان آفرینی در فضای مجازی به صورت عالمانه را دنبال می‌کنیم و معتقدیم در این راستا رسانه‌ها می‌توانند کمک‌حال این سازمان باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه نقش کلیدی در جریان تبلیغ دین داشته و می‌توانند کمک شایانی در این حوزه داشته و نسبت به دفع شایعات و خنثی‌سازی فتنه‌ها اقدام کنند.

کد خبر 4555779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha